دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري مازندران خبر داد
مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري مازندران از سفر یک هیأت اقتصادی-علمی از «ولگوگراد» روسیه به این استان خبر داد و گفت: این هیأت اقتصادي- علمي 9 نفره از استان ولگوگراد روسيه به سرپرستي معاون رئيس كميته اقتصاد منطقه ولگوگراد از يازدهم تا سيزدهم ماه جاري در مازندران حضور خواهند داشت.
سفر 3 روزه هیأت اقتصادی - علمی «ولولگراد» روسیه به مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری مهدي گلچوب، پیش از ظهر امروز در جلسه‌اي که به منظور برنامه‎ريزي برای سفر هيأتي از استان ولگوگراد روسيه در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: از آغاز روي كار آمدن دولت تدبير و اميد، تلاش‌هاي بي‌شائبه‌اي براي برقراري ارتباط با كشورهاي دنيا به خصوص كشورهاي حاشيه درياي خزر انجام پذيرفت كه خوشبختانه پس از برجام و حذف تحريم ها، اين مسير هموارتر شده است.

وي روسيه را يكي از كشورهاي هدف در اين ارتباط برشمرد و افزود: روابط تجاری میان ایران و روسیه در چند ماه اخیر شکل تازه‌ای به خود گرفته و دو طرف، تمایل زیادی به افزایش و تسهيل روابط تجاری دارند که با وجود ارتباطات عمیق سیاسی دو كشور، روابط اقتصادی، رشد مناسبي نداشته و در ماه‌های اخير، تلاش‌های ويژه اي برای توسعه مبادلات اقتصادي انجام گرفته است.

مديركل هماهنگي امور اقتصادي استانداري مازندران گفت: مازندران نيز در اين عرصه، فعاليت چشمگيري داشته و با پذيرش چندين هيأت اقتصادي، تجاري و علمي از كشور روسيه توانسته است در انعكاس قابليت ها و ظرفيت هاي استان، خوش درخشيده و مسير اين ارتباط و گسترش تجارت را فراهم آورد.

گلچوب یکی دیگر از اقداماتی که در این مدت انجام گرفت را امضای تفاهم‌نامه ایجاد "کریدور سبز" میان دو کشور ذكر و تصريح كرد: بر اساس این تفاهم نامه، قرار است کنترل‌های فیزیکی در گمرکات دو کشور برای تجار خوش‌سابقه حذف شده و در صورت نیاز در سریعترین زمان ممکن صورت پذيرد كه اميد است به زودي اين امر نيز محقق و زمينه مراودات بين دو كشور هموارتر شود.

وي با اشاره به اينكه زمينه‌هاي مساعدي براي صادرات محصولات کشاورزی و غذایی ایران به روسیه وجود دارد؛ از سفر يك هيأت اقتصادي- علمي 9 نفره از استان ولگوگراد روسيه به سرپرستي معاون رئيس كميته اقتصاد منطقه ولگوگراد خبر داد كه از يازدهم تا سيزدهم ماه جاري در استان، حضور خواهند يافت.

لازم به ذکر است که اين پذيرش به دنبال سفر مرداد ماه هيأتي اقتصادي از استان مازندران به سرپرستي رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و كشاورزي به استان ولگوگراد و به منظور گسترش روابط انجام مي‌پذيرد كه اميد است از طريق بررسي ظرفيت ها و پتانسيل هاي هر دو استان، زمينه‌هاي مساعدي براي برقراري روابط دو جانبه ايجاد شود.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها